Uitstroomprofiel van Bedrijfskunde

Marketeer

Als je kiest voor het profiel Marketeer, dan zorg je er na je opleiding voor dat het bedrijf waarvoor je werkt online goed op de kaart staat. Dat kan in een B2B- of B2C-omgeving. Je analyseert klantgedrag en de markt en creëert op basis daarvan waarde voor het bedrijf.

Associate degrees Academie Bedrijfskunde Marketeer

De opleiding

Marketeer is een uitstroomprofiel van de opleiding Bedrijfskunde. Dat betekent dat we je opleiden als bedrijfskundige met de nadruk op marketing. Een mooi vak waarbij je je analytische skills combineert met je creatieve kant. Bijvoorbeeld om een nieuw festival te promoten. Hiervoor duik je aan de ene kant in Google Analytics om online traffic te meten. En aan de andere kant bedenk je nieuwe concepten om het festival goed in de markt te zetten. Je leert hoe je je doelgroep in kaart brengt, hoe je online tools gebruikt en wat de trends zijn. Jij weet straks alles van de customer journey en kunt hier goed over adviseren.

De opleiding Marketeer in beeld

Programma en stage

Een groot deel van de opleiding is voor alle uitstroomprofielen van Bedrijfskunde gelijk. Je krijgt vakken als: organisatiekunde, economie, projectmanagement, proces- en informatiemanagement, finance, persoonlijk leiderschap en verandermanagement.
Je gaat direct aan de slag in de praktijk. Je brengt de processen van een bedrijf in kaart aan de hand van de Lean-methodiek. Je kunt hierin ook een extra examen doen. Je ontvangt dan het certificaat Orange Belt Lean, waar bedrijven enthousiast over zijn.

1 dag in de week is gereserveerd voor je uitstroomprofiel: Marketeer. Je begint met de basis: aan de hand van een casus analyseer je de markt. Je leert over online marketing en social media en hoe je je de doelgroep in kaart brengt. De ‘buyer persona’ wordt je beste vriend! Ook ga je oefenen met Google Analytics en je boor je creatieve kant voor het bedenken en promoten van nieuwe concepten. Bijvoorbeeld voor een festival. 

Stage: laatste 10 weken van jaar 1
Tijdens je stage ga je een bestaand proces analyseren, adviseren en presenteren. Denk aan een werkproces van een afdeling Productie, Marketing, Sales, Inkoop, Administratie of zelfs HRM. Je krijgt hierbij hulp van een praktijkbegeleider en een docent. Je zoekt zelf je stageplek, maar kunt gebruik maken van het grote netwerk dat wij als academie hebben.
Je gaat dieper in op organisaties en het verbeteren van processen. Je leert de koppeling te maken tussen het zo goed mogelijk inrichten van processen en de strategische keuzes die een organisatie maakt. 

1 dag in de week is gereserveerd voor je uitstroomprofiel: Marketeer. Je ontdekt praktische marketingvaardigheden die je toepast in een casus van een opdrachtgever. Zo stel je bijvoorbeeld een marketingplan op inclusief uitgewerkte promotiemiddelen die de opdrachtgever meteen kan gebruiken. Verder krijg je de ruimte om certificaten te halen, denk aan Analytics en AdWords. Handig als marketeer! 

Afstudeerstage: laatste half jaar van jaar 2
Je afstudeerstage is tweeledig. Ten eerste draai je mee als volwaardig medewerker. Zo krijg je te maken met klanten, inkoop, marketing, sales en hopelijk met de gezellige vrijdagmiddagborrels. Daarnaast doe je een praktijkgericht actieonderzoek en ga je een probleem oplossen bij een opdrachtgever. Als eindproduct schrijf je een concreet advies en dat je presenteert tijdens de verdediging. De stageplek zoek je zelf, maar je kunt gebruik maken van het grote netwerk dat wij als academie hebben.

Past de opleiding bij jou?

  • Je ziet altijd mogelijkheden om dingen sneller, beter of duurzamer te doen
  • Je weet hoe je anderen enthousiast krijgt voor jouw plannen
  • Je bent analytisch en creatief 
  • Je hebt oog voor trends

Wat zeggen studenten?

Wessel Polderman, student Communicatieprofessional Ad-academie

Wessel Poldermans

"De praktische insteek van de opleiding en de connectie met het bedrijfsleven bevalt me uitstekend. Ik zie de opleiding als een mooi visitekaartje en een springplank naar uitdagend werk."

Toelating

Check of je voldoet aan de toelatingseisen van de opleiding Bedrijfskunde.
Met een mbo 4-opleiding ben je automatisch toelaatbaar voor deze opleiding.
Je bent met elk profiel direct toelaatbaar.
Je bent met elk profiel direct toelaatbaar.

Je bent 21 jaar of ouder en voldoet niet aan de toelatingseisen. Dan kun je deelnemen aan een toelatingsonderzoek, afgenomen door Aob Compaz. Lees hoe je dit in gang zet en wat het kost.

Na de opleiding

Bedrijven zijn blij met jou, want de opleiding Bedrijfskunde en het profiel Marketeer sluiten perfect aan op de behoefte van organisaties. Dit komt doordat we bij het ontwikkelen van de opleiding nauw samenwerken met de praktijk. 

 

Het beroep marketeer in beeld

Doorstuderen

Een Associate degree is een prima opstap voor een bachelor! Met de op maat gemaakte programma's van Avans Hogeschool en HZ University of Applied Sciences, haal je in 2 jaar ook nog je bacheloropleiding. Dit zijn je opties na de Associate degree Bedrijfskunde:
branding-blue

Heb je vragen?

Heb je een vraag over een van onze Associate degrees? Neem dan gerust contact met ons op. Ook voor algemene vragen over je studie!

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag
van 08:30 tot 16:30