Het eerste half jaar is oriënterend, daarna kies je je uitstroomprofiel en leer je meer over het vak communicatie. Welke taken komen erbij kijken en hoe zetten organisaties communicatie in? Ook ga je aan de slag met het bedenken van promotiemiddelen voor een bepaalde doelgroep. Zo kan het zijn dat je een concept bedenkt en presenteert voor een nieuw merk. Daarnaast leer je over SEO en SEA, zodat je weet hoe zoekmachines werken. Met deze kennis kun jij straks de processen verbeteren.
Verder is een groot deel van de opleiding voor alle uitstroomprofielen van Bedrijfskunde gelijk. Je krijgt vakken als: organisatiekunde, economie, projectmanagement, proces- en informatiemanagement, finance, persoonlijk leiderschap en verandermanagement. Ook ga je meteen aan de slag in de praktijk. Met een groepje breng je de processen van een bedrijf in kaart. Je leert hiervoor werken met verschillende methodes.
Stage: laatste 10 weken van jaar 1
Tijdens je stage ga je een bestaand proces analyseren, adviseren en presenteren. Denk aan een werkproces van een afdeling sales, inkoop, administratie of human resource management. Je krijgt hierbij hulp van een praktijkbegeleider en een docent. Je zoekt zelf je stageplek, maar kunt gebruik maken van het grote netwerk dat wij als academie hebben.
Met het profiel Communicatieprofessional verdiep je je onder andere in de 'tone of voice'. Je leert hoe je een doelgroep aanspreekt en raakt. Met deze kennis kun je processen verbeteren op bijvoorbeeld communicatieafdelingen.
Verder ga je, net als bij de andere profielen, dieper in op organisaties en het verbeteren van processen. Je leert de koppeling te maken tussen het zo goed mogelijk inrichten van processen en de strategische keuzes die een organisatie maakt.
Afstudeerstage: laatste half jaar van jaar 2
Deels draai je mee als volwaardig medewerker. Zo krijg je te maken met klanten, inkoop, marketing, sales en hopelijk met de gezellige vrijdagmiddagborrels. Maar de nadruk ligt op het praktijkgerichte onderzoek: je gaat een vraagstuk oplossen bij een opdrachtgever. Als eindproduct schrijf je een concreet advies en dat je presenteert tijdens de verdediging. De stageplek zoek je zelf, maar je kunt gebruik maken van het grote netwerk dat wij als academie hebben.