Communicatie

Roosendaal

Introductie

Creëer content

Bij deze tweejarige hbo-opleiding ontwikkel jij je tot een professional in communicatie die praktische taken kan uitvoeren en klanten kan adviseren. Je leert je verplaatsen in verschillende doelgroepen en ontdekt de beste manier om hen aan te spreken. In woord en beeld.

Al tijdens je opleiding zet je je creativiteit in voor het creëren van content voor sites, blogs, vlogs, social media, persberichten en brochures. Met jouw campagnes weet je klanten aan bedrijven te binden of aan te zetten tot actie.

Jij

Je bent creatief en hebt gevoel voor taal en beeld. De klant staat bij jou centraal en je gaat voor resultaat. Je kunt goed luisteren en vindt het leuk om te presenteren en anderen te overtuigen. Je wilt graag leren hoe je die vaardigheden kunt inzetten om ervoor te zorgen dat anderen jouw ideeën en adviezen overnemen. 

De opleiding

Je leert in de praktijk. Dat betekent dat je, individueel en in groepen, werkt aan communicatievraagstukken van verschillende opdrachtgevers. Niet alleen op school, maar ook bij bedrijven. Zo doe je ervaring op en verbreed je je netwerk.

Om je verder op te leiden als communicatiespecialist organiseren we (gast)colleges en workshops en zijn er klassikale lessen op het gebied van communicatie en marketing. 

Ons onderwijs is persoonlijk en vraaggestuurd. Je kunt voor een deel je eigen route bepalen. Zo werk je bij ons niet alleen aan je verbeterpunten, maar mag je vooral ook aan de slag met de dingen die juist al goed kunt en graag doet. De regie over jouw opleidingstraject en einddoel ligt in jouw handen.

Waarom een Associate degree Communicatie?

Wat deze opleiding, naast de praktijkgerichte aanpak, onderscheidt van de bachelor is dat we ons veel meer richten op online communicatie. Zoeken naar originele manieren om grote groepen mensen te bereiken. We leren je om met gevoel voor taal en een creatieve insteek nieuwe content te creëren en te presenteren aan je klant.

Een andere belangrijke reden om te kiezen voor de Ad Communicatie is dat we een grote variatie aan expertise in huis hebben. Je wordt getraind door zowel docenten uit het hbo, docenten uit het mbo als mensen uit het bedrijfsleven. 

De Ad Communicatie kun je ook volgen in Den Bosch

123
123
123

Programma

Jaar 1 is opgedeeld in 4 blokken van 10 weken. Het eerste blok is een inleiding in communicatie en werk je aan een project waarbij je je eigen talenten ontdekt. In blok 2, 3 en 4 werk je in groepjes aan een project voor een echte opdrachtgever. Daarnaast werk je het hele jaar aan een duo-project dat je helemaal zelf kunt vormgeven. 

In plaats van losse vakken heb je korte informatiemomenten, instructies, gastlessen en workshops. Hier hoor je de theorie en leer je de vaardigheden die je nodig hebt. Via een online portfolio laat je zien dat je de informatie beheerst. Zodra deze voldoende gevuld en op niveau is, mag je deelnemen aan het assessment. Hiermee sluit je jaar 1 af.

 

Toelating

Check of je voldoet aan de toelatingseisen. Alleen dan kun je starten met deze voltijdopleiding.

mbo 4 Alleen als je mbo-opleiding voldoende aansluit, ben je automatisch toelaatbaar voor deze opleiding.
Havo Met de profielen E&M, N&G en N&T ben je direct toelaatbaar.
Met profiel C&M heb je wiskunde A of B nodig.
Vwo Je bent met elk profiel direct toelaatbaar.

 

21+ toets

Je bent 21 jaar of ouder en voldoet niet aan de toelatingseisen. Dan kun je deelnemen aan het 21+ toelatingsonderzoek, afgenomen door Aob Compaz. Kosten zijn € 295. Neem vooraf contact op met de intakecoördinator. Hij helpt je met de procedure.

Na de opleiding

Na de Ad Communicatie ben je net even iets scherper van pen, kun je ideeën visualiseren tot spraakmakende content, ben je op de hoogte van de impact van nieuws en trends, ken je de online en social wereld als je broekzak, ben je creatief in communicatieadvies en organiseer je events met een boodschap. 

Dat is waar bedrijven in de regio behoefte aan hebben: taalvaardige communicatiemedewerkers die weten wat er speelt in het bedrijf en feeling hebben met moderne communicatiemiddelen. De Ad Communicatie springt in op deze behoefte.

Overzicht beroepen

  • Marketingmedewerker Facebook
  • Junior online medewerker
  • Content- en social media-medewerker
  • Communicatiemedewerker
  • Pr-medewerker
  • Content- & communicatiespecialist
  • Junior communicatieadviseur
  • Webredacteur
  • Contentmarketeer