Uitstroomprofiel van Bedrijfskunde

Marketeer

Bij het profiel Marketeer, ligt het accent op marketing. Je wordt een bedrijfskundige die weet hoe je een bedrijf online op de kaart zet. Met analyses van de markt en van klantgedrag weet jij waar jouw organisatie nog winst kan behalen.

Associate degrees Academie Bedrijfskunde Marketeer

 

Voltijd hbo

In 2 jaar

Start

September

Locatie

Roosendaal

De opleiding

Marketeer is een uitstroomprofiel van de opleiding Bedrijfskunde. Dat betekent dat we je opleiden als bedrijfskundige met extra aandacht voor marketing. Een mooi vakgebied dat analytische skills combineert met creativiteit. Zo leer je bijvoorbeeld om de gegevens in Google Analytics te vertalen naar een advies om een merk of bedrijf goed in de markt te zetten. Met deze kennis kun je de afdeling marketing helpen om nieuwe concepten te bedenken. Zowel voor bedrijven (business-to-business) als voor consumenten (business-to-consumer). Met dit uitstroomprofiel ben je een bedrijfskundige die kan meedenken en adviseren over de hele customer journey.

Opbouw

Bekijk het programma en de stages in jaar 1 en 2.
Het eerste half jaar is oriënterend, daarna kies je je uitstroomprofiel en maak je kennis met het vak marketing. Je begint met de basis: aan de hand van een casus analyseer je de markt. Je leert over online marketing en social media en hoe je je de doelgroep in kaart brengt. De ‘buyer persona’ wordt je beste vriend! Ook ga je oefenen met Google Analytics. Het inzicht in de statistieken helpt je om processen te verbeteren.

Verder is een groot deel van de opleiding voor alle uitstroomprofielen van Bedrijfskunde gelijk. Je krijgt vakken als: organisatiekunde, economie, projectmanagement, proces- en informatiemanagement, finance, persoonlijk leiderschap en verandermanagement. Ook ga je meteen aan de slag in de praktijk. Met een groepje breng je de processen van een bedrijf in kaart. Je leert hiervoor werken met verschillende methodes.

Stage: laatste 10 weken van jaar 1
Tijdens je stage ga je een bestaand proces analyseren, adviseren en presenteren. Denk aan een werkproces van een afdeling sales, inkoop, administratie of human resource management. Je krijgt hierbij hulp van een praktijkbegeleider en een docent. Je zoekt zelf je stageplek, maar kunt gebruik maken van het grote netwerk dat wij als academie hebben.
Met het profiel Marketeer verdiep je je in praktische marketingvaardigheden die je toepast in een casus van een opdrachtgever. Zo stel je bijvoorbeeld een marketingplan op inclusief uitgewerkte promotiemiddelen die de opdrachtgever meteen kan gebruiken. 

Verder ga je, net als bij de andere profielen, dieper in op organisaties en het verbeteren van processen. Je leert de koppeling te maken tussen het zo goed mogelijk inrichten van processen en de strategische keuzes die een organisatie maakt. 

Afstudeerstage: laatste half jaar van jaar 2
Deels draai je mee als volwaardig medewerker. Zo krijg je te maken met klanten, inkoop, marketing, sales en hopelijk met de gezellige vrijdagmiddagborrels. Maar de nadruk ligt deze stage op het praktijkgerichte onderzoek: je gaat een vraagstuk oplossen bij een opdrachtgever. Als eindproduct schrijf je een concreet advies en dat je presenteert tijdens de verdediging. De stageplek zoek je zelf, maar je kunt gebruik maken van het grote netwerk dat wij als academie hebben.

Past dit profiel bij jou?

  • Je ziet altijd mogelijkheden om dingen sneller, beter of duurzamer te doen
  • Je weet hoe je anderen enthousiast krijgt voor jouw plannen
  • Je bent analytisch en creatief 
  • Je hebt oog voor trends

Student aan het woord

Wessel Polderman, student Communicatieprofessional Ad-academie

Toelating

Check of je voldoet aan de toelatingseisen van de opleiding Bedrijfskunde.
Met een mbo 4-opleiding ben je automatisch toelaatbaar voor deze opleiding.
Je bent met elk profiel direct toelaatbaar.
Je bent met elk profiel direct toelaatbaar.

Je bent 21 jaar of ouder en voldoet niet aan de toelatingseisen. Dan kun je deelnemen aan een toelatingsonderzoek, afgenomen door Aob Compaz. Lees hoe je dit in gang zet en wat het kost.

Na de opleiding

Bedrijven zijn blij met jou, want de opleiding Bedrijfskunde en het profiel Marketeer sluiten perfect aan op de behoefte van organisaties. Dit komt doordat we bij het ontwikkelen van de opleiding nauw samenwerken met de praktijk. 

Doorstuderen

Een Associate degree is een prima opstap voor een bachelor! Je kunt eenvoudig doorstromen. Je meldt je hiervoor bij de examencommissie van de bacheloropleiding. Er zijn ook op maat gemaakte programma's van Avans Hogeschool en HZ University of Applied Sciences. Hier haal je in 2 jaar (soms 3) je bacheloropleiding. Dit zijn je opties na de Associate degree Bedrijfskunde:
Voltijd
HZ University of Applied Sciences, Vlissingen
2 jaar
arrow
Voltijd
Avans Hogeschool, Breda
2 jaar
arrow

Praktische info

Wat je wil weten voordat jij je aanmeldt.

Hiervoor kun je terecht bij Student Succes
arrow
Check of je toelaatbaar bent.
arrow
Alles wat je nodig hebt om goed te studeren.
arrow
Ontdek de stad!
arrow
Wat ben je kwijt aan je opleiding?
arrow
Je rechten en plichten als student.
arrow
Wij helpen je in 6 simpele stappen
arrow
Zo weet je zeker of de studie bij je past
arrow
Lees hier hoe het werkt
arrow
branding-blue

Heb je vragen?

Heb je een vraag over een van onze Associate degrees? Neem dan gerust contact met ons op. Ook voor algemene vragen over je studie!

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag
van 08:30 tot 16:30